Article header image

Loterijhondje Frekkel wint Gouden Loeki

Het zielige schoothondje Frekkel, die in de harten van de Nederlandse reclamekijker werd gesloten nadat hij vorige maand opdook in een commercial van de Staatsloterij, heeft donderdagavond de Gouden Loeki gewonnen. De prijs wordt ook wel gezien als de Oscar voor de Nederlandse reclame.

Naast de Staatsloterij maakten Calvé Pindakaas (Lieke), de Dierenbescherming (Help ons redden), Heineken (Now you can), Jumbo (Alles voor een geweldige kerst), Lidl (Ga voor goud), McDonald’s (Eerste avondje uit), PLUS (Goed eten is samen eten) en de Rijksoverheid (Geef vrijheid door) kans.

Wie benieuwd is hoe het nu met Frekkel is: hij woont met zijn hondentrainer in een hondenschool in Tsjechië. “Hij is heel happy. Hij kan daar heerlijk met andere honden rennen en spelen.” En misschien, heel misschien keert-ie nog eens terug op tv. “Ik sluit het niet uit”, liet Rik Ledder van het Amsterdamse bureau TBWA\NEBOKO die de spot maakte eerder vandaag weten.

De winnaars ontvingen de Gouden Loeki in Theater Tuschinski Amsterdam uit handen van Frank Volmer, algemeen directeur van Ster. Elk kwartaal kiest een onafhankelijk publiekspanel van GfK de 10 mooiste, leukste en populairste commercials van dat kwartaal. Dit levert in totaal 40 kwartaalwinnaars op. Deze 40 commercials zijn opnieuw aan een onafhankelijk panel van Gfk voorgelegd, met als resultaat de 10 finalisten van het jaar. De winnaar van de Ster Gouden Loeki wordt voor 50 procent bepaald door het publiekspanel en voor 50 procent door het Nederlands publiek.

Bron: Ster/AD/BM

Bericht delen