Article header image

Loden Leeuw 2013 voor Maarten van der Weijden

De Loden Leeuw, de prijs van het TROS-programma Radar voor de meest irritante BN’er in een reclame van het jaar is dit jaar gewonnen door Maarten van der Weijden. In de categorie meest irritante reclame gaat de prijs naar Bonprix. Totaal is er bijna 75.000 keer gestemd. In de uitzending hebben we de prijs uitgereikt aan de winnaars.

De stemmen zijn uitgebracht via de website en de Facebook-pagina van Radar. Totaal zijn er 150.000 stemmen uitgebracht, 75.000 per categorie. De uitslag lag dit jaar in beide categorieën dicht bij elkaar. In de categorie Meest Irritante Reclame heeft de vechtende tweeling Bonprix een Loden Leeuw opgeleverd met 24,9 procent van de stemmen. Vanish Oxi Action bemachtigde een goede tweede plaats met 23,4 procent van de stemmen.

In de categorie Meest Irritante BN’er in een reclame heeft Olympisch kampioen Maarten van der Weijden de beruchte prijs gewonnen. De zwemmer ontving ruim een kwart (25,2 procent) van de stemmen voor zijn bijdrage in de Menzis-reclame. Syvlie Meis behaalde een goede tweede plek met 22,8 procent van de stemmen.

De top 5 per categorie:

Meest Irritante BN’ers in een Reclame
1. Maarten van der Weijden (25,2%)
2. Syvlie Meis (22.8%)
3. Ali B (20,3%)
4. Bram Moszkowicz (17,2%)
5. Ronald Koeman (14,4%)

Meest Irritante Reclame
1. Bonprix (24,9%)
2. Vanish Oxi Action (23,4%)
3. Volkswagen (20,9%)
4. Yoki (15,9%)
5. Dubbelfriss (14,8%)

Bron: TROS/Radar

Bericht delen