Article header image

Lecter Media actief op Nederlandse markt onder de naam Fabiola

Ruim drie jaar na de verkoop van Eyeworks aan Warner Bros laat Reinout Oerlemans weer van zich horen in Nederland. Het Belgische productiebedrijf Lecter Media, waarvan Oerlemans met zijn zakenpartners 50 procent bezit, stort zich via een nieuwe joint venture op de Nederlandse markt.

Lecter werkt daarbij samen met De Mensen en Woestijnvis, de twee grootste productiehuizen van België. Woestijnvis is onderdeel van De Vijver, dat ook tv-zenders omvat en voor 30 procent in handen is van Telegraaf-eigenaar Mediahuis.

De Vlaamse productiehuizen gaan in Nederland onder één naam opereren: Fabiola. Eyeworks-veteranen Robert van den Bogaard en Pieter van Eekelen zullen de kar trekken.

De productiehuizen zijn in Nederland al bekend van programma’s als Wie Is De Mol? (Woestijnvis), Mag Ik U Kussen? (De Mensen) en Jensen Kiest voor Amerika (Lecter). 

De eerste grote productie van Fabiola is Groeten uit 19XX, dat begin 2018 prime time bij RTL wordt uitgezonden. In het programma gaan BN’ers terug naar het jaar dat ze 12 jaar oud waren. Samen met hun partner en kinderen logeren ze twee dagen in een huis dat in dezelfde stijl als in dat jaar is ingericht. 

Fabiola begint met een vast team van vier mensen en een programmateam. Van den Bogaard verwacht dat de komende tijd uit te breiden.

Bron: De Morgen/Telegraaf/BM

Bericht delen