KVK Business Challenge tijdens Dutch Media Week
zaterdag 15 augustus 2020

KVK Business Challenge tijdens Dutch Media Week

In oktober 2020 vindt Dutch Media Week plaats: een hybride event op het Media Park om de Nederlandse media-industrie met Hilversum als belangrijke hub in de spotlight te zetten.

Dutch Media Week wil innovatie in de mediasector stimuleren door het organiseren van kennis- en netwerkevents voor professionals. Het thema in 2020 is Anytime Anyplace. Want media zijn overal en op ieder moment te bekijken of te beluisteren. En deze tijd laat nog eens zien hoe groot de invloed van media is op ons dagelijkse leven. Tijdens Dutch Media week staan de kansen en uitdagingen die dit met zich meebrengt centraal.

Samen werken aan uitdagingen
Iedere bedrijfstak, dus ook de creatieve industrie, kent innovatie-uitdagingen. Uitdagingen waarvoor je de denk- en doekracht van andere slimme ondernemers goed kunt gebruiken. De Dutch Media Week-editie van KVK Business Challenge brengt je, zowel online als fysiek, in contact met innovatieve mediabedrijven, start-ups, scale-ups, zelfstandige ondernemers en mkb-ondernemingen uit Nederland, Europa en de rest van de wereld.

KVK Business Challenge
De eerste KVK Business Challenge werd een paar jaar geleden georganiseerd met als doel om innovatie te versnellen en samenwerking tussen grote en kleine bedrijven mogelijk te maken. Het gaat hierbij om samenwerkingen tussen Nederlandse en buitenlandse bedrijven uit diverse sectoren.

Dankzij afgelopen edities zijn meer dan 1000 grote en kleine ondernemers met elkaar verbonden. Bedrijven uit verschillende sectoren (onder andere T-Mobile, Jaarbeurs, Heineken en KNVB) hebben eerder vraagstukken ingebracht, met succesvolle resultaten als gevolg. Op 5 oktober start de editie in samenwerking met Dutch Media Week om oplossingen te vinden voor uitdagingen in de creatieve industrie.

Voor wie?
De Kamer Van Koophandel is op zoek naar bedrijven in de mediasector met een vraagstuk, die dit najaar met andere ondernemers willen samenwerken aan concrete uitdagingen. Daarmee wil de KVK nieuwe mediaconcepten van de toekomst vandaag al mogelijk maken.

Tijdlijn
• 1 september 2020: Uiterlijk aanmelden
• 5 oktober 2020: Start van de KVK Business Challenge Dutch Media Week, opening online platform en start van chatfase
• 9 november 2020: Sluiting online platform
• 9 – 13 november 2020: Selectie van partijen met de beste ideeën/oplossingen
• 20 november 2020: Ontmoetingen tussen ‘challenge’ eigenaars en geselecteerde partijen met de beste ideeën/oplossingen

Meer weten of aanmelden
Aanmelden kan tot uiterlijk 1 september 2020 bij:
Sander Kemner: sander.kemner@kvk.nl, 06 46 63 70 06 of
Juri Heise: juri.heise@kvk.nl, 06 55 15 15 71

Bron: KVK/BM

Bericht delen