Article header image

Kijkcijferkanon Paulien Cornelisse

Het DWDD-college van Paulien Cornelisse was gisterenavond goed voor een marktaandeel van 29 procent. Er keken 1,6 miljoen mensen naar de uitzending op NPO 1. DWDD Summerschool met Cornelisse was de tweede aflevering in een serie van vijf. De eerste aflevering met Taco Dibbits trok drie weken geleden – voorafgaand aan het EK Voetbal – 739.000 kijkers.

DWDD Summerschool was veruit het best bekeken tv-programma op prime time. De première van het tweede seizoen van het WNL-familiebedrijvenprogramma Allemaal Familie trok aansluitend 867.000 kijkers (16 procent). De Avondetappe scoorde aan het eind van prime time 1,4 miljoen kijkers (25 procent).

RTL 4 bood het meest bekeken alternatief op prime time. Help Mijn Man Is Klusser zette 630.000 kijkers (12 procent) neer, waarna Chantal Blijft Slapen uitkwam op 555.000 kijkers (10 procent). De twee andere prime time-titels met een plek in de kijkcijfer top 25 zijn Was Ik Maar Thuis Gebleven met 534.000 kijkers (10 procent) op SBS 6 en Keuringsdienst van Waarde met 491.000 kijkers (9 procent) op NPO 3.

Op de late avond was Hart van Nederland het meest in trek met 904.000 kijkers, gevolgd door Shownieuws (834.000), het late NOS Journaal (804.000) en RTL Late Night (663.000). De reguliere late uitzending van RTL Nieuws met daarin nieuws over de terreur in Nice trok om 23.45 uur 585.000 kijkers. NPO 1 had om 23.45 uur een extra Journaal. Dat trok tot 1.20 uur ’s nachts gemiddeld 448.000 kijkers.

Bron: SKO/Broadcast Magazine

Bericht delen