dinsdag 16 januari 2018

Jongeren kijken meer av-content op laptops/tablets

De meeste audiovisuele content wordt nog steeds geconsumeerd middels de televisie, zo blijkt uit de brochure over het ‘Moving Pictures’-onderzoek dat Stichting KijkOnderzoek dinsdag publiceert. 78 Procent van de kijktijd naar audiovisueel materiaal wordt voor de televisie gespendeerd. Daarnaast besteden vooral jongeren in vergelijking met oudere leeftijdsgroepen veel tijd (32 procent van de kijkminuten) aan av-content op de computer. De groep 20-49-jarigen besteedt 15 procent van het totale aantal kijkminuten naar av-content achter de computer, en 50-plussers 18 procent.

Maar liefst 92 procent van de jongeren die een tablet hebben, geeft aan hierop wel eens naar av-content te kijken. Verder is televisie het favoriete medium om gemiste programma’s op terug te kijken, al is met 30 procent ook hiervoor de computer een veel gebruikt device. Voor het bekijken van user-generated content is de smartphone het populairst, op korte afstand gevolgd door respectievelijk de tablet en de computer.

Bron: Stichting KijkOnderzoek / Broadcast Magazine

Bericht delen