Article header image

Jongensboek Infostrada

Ze kennen elkaar al ruim dertig jaar, sinds de vijfde klas van het VWO op het Coornhert Lyceum in Haarlem. Of ze destijds goed waren in Geschiedenis blijft gissen, maar Peter Bruggink en Michiel van Duijvendijk, beiden 46, hebben die inmiddels wel geschreven, met hoofdletter.

De klasgenoten van weleer zijn als CEO en CTO van Infostrada-dutchView samen verantwoordelijk voor nóg een zeer belangrijk Nederlands exportproduct op mediagebied: technische innovatie.

In het oktobernummer van Broadcast Magazine is een uitgebreid dubbelgesprek met de twee bevlogen ondernemers te lezen, waarbij ook de bewogen geschiedenis van hun bedrijf wordt geschetst. Vast staat dat Peter Bruggink, als CTO verantwoordelijk voor de afdelingen softwareontwikkeling en Research & Development en Michiel van Duijvendijk als algemeen directeur nadrukkelijk sámen het gezicht zijn van Infostrada-dutchView, al vinden ze zelf eigenlijk van niet. “We benadrukken heel erg de teamgedachte, het is hier geen two man show. We zijn geen hiërarchisch bedrijf en geloven erg in het ‘naar beneden duwen’ van verantwoordelijkheid. Eén van onze standaarduitdrukkingen luidt ook: iedereen bij ons is een ondernemer, zeker op beleidsbepalend niveau. En al die ondernemers laten we heel vrij in wat ze mogen en kunnen doen.”

Inmiddels wordt hard gewekt aan de volgende revolutionaire ontwikkeling: Cloud Production. “We hebben als voordeel te zijn gestegen in de waardeketen, waardoor we ons niet meer alléén op euro’s concentreren, maar ook op kennis en kunde. In de totaalmix leiden we een gezond bedrijf en bovendien willen we dat van ‘A tot Z verhaal’ kunnen blijven bieden. Overigens zien we ook nog veel ruimte om sterk te innoveren aan de registratiekant, in meercamera.”

Dat maakt extra nieuwsgierig naar de toekomst. Bruggink: “We beschikken ook over een enorm Content Delivery Netwerk, een van de grootste in Nederland, en op een strategisch heel goede plek. Veel kabels uit de Verenigde Staten komen via Nederland het Europese vasteland binnen en daar hebben we via onze eigen glasvezelverbindingen met de AMS-IX ruim toegang toe. Die glasvezelcapaciteit helpt flink bij onze internationale operatie, ook richting partijen als Google, Apple, Amazon, Hulu en het bedrijfsleven. Ik vind het nog steeds een soort jongensboek allemaal.”

Nog steeds geen abonnement op Broadcast Magazine? Schande! Klik hier en maak gebruik van de speciale aanbieding.

Bron: Broadcast Magazine

Bericht delen