dinsdag 16 januari 2018

Jan de Jong blijft strijdlustig

“Eigenlijk denk ik alleen niet aan de NOS als ik slaap.” In de serie Captains of Media in Broadcast Magazine wordt in het julinummer Jan de Jong uitgebreid aan de tand gevoeld door Ton F. van Dijk.

“Als mensen me beter leren kennen, zeggen ze vaak: je bent heel anders dan ik dacht. Zelfbewust en zelfingenomen wordt nogal eens met elkaar verward,” aldus de NOS-directeur.

De Hagenaar geeft toe ook zijn twijfels te hebben. “Iedere avond vraag ik me af of ik het wel goed gedaan heb. (…) Het is een mooie baan en een zware verantwoordelijkheid, zeker in deze tijd waarin niets meer vanzelfsprekend is, ook de NOS niet.” Naar het zich laat aanzien, moet de NOS structureel twintig miljoen euro per jaar inleveren, stelt De Jong. “We zullen dat gaan bezuinigen op sportrechten. Een van de twee grote voetbalcontracten zullen wij helaas niet meer kunnen kopen…”

Nou, dat is dan niet zo moeilijk, de Eredivisie gaat naar FOX.
“Dat is nog maar de vraag. Ze willen dat wel. Maar vergis je niet. De rechten die nu geld waard zijn, worden dan een kostenpost. Je moet dus heel veel kijkers gaan trekken met dat nieuwe kanaal en ongelooflijk veel nieuwe abonnees, om het eruit te kunnen halen. Ik moet het nog zien. Ik gooi de deur pas dicht als de handtekening gezet is en geen seconde eerder.”

Het volledige interview met Jan de Jong is te lezen in het julinummer van Broadcast Magazine. Nog geen abonnee? Klik hier.

Bron: Broadcast Magazine

Bericht delen