Article header image

IDTV produceert introductiefilmpjes Eurovisie Songfestival

De postcards, de korte introductiefilmpjes van de artiesten tijdens het Eurovisie Songfestival, worden komend jaar geproduceerd door IDTV, producent van onder meer Wie is de Mol?, Bed & Breakfast en Lingo. In de 41 video’s worden de artiesten ontvangen door een sportclub, groep, gemeenschap of vereniging die een uniek stukje Nederland laten zien.

“Het Eurovisie Songfestival in Nederland is een unieke gebeurtenis. Daar wil je bij zijn en je steentje aan bijdragen. Ik ben enorm trots dat we als IDTV deze prestigieuze klus mogen gaan doen”, aldus CEO Taco Rijssemus. “Voor dit project hebben we een aantal van de beste Nederlandse regisseurs en cameramensen aan ons verbonden, die samen met ons 41 verhalen van Nederlanders op bijzondere wijze gaan vertellen.”

In het vinden van de juiste producent en het beste idee voor de postcards ging een uitgebreid pitchtraject vooraf waar diverse tv-producenten en reclamemakers aan meededen. “Als organisatie van het Eurovisie Songfestival raakten we er tijdens het pitchtraject van overtuigd dat we iets moesten gaan doen met de verscheidenheid, de positiviteit en de verbindende kracht die past bij onze cultuur en onze mensen. IDTV kwam daarbij met een creatieve vertaalslag die perfect aansluit bij ons thema Open Up”, vertelt Sietse Bakker, Executive Producer Event van het Eurovisie Songfestival 2020.

Hoe de postcards er precies uit komen te zien en wat deelnemers moeten gaan doen, blijft voorlopig nog geheim. Geïnteresseerde buurtverenigingen, sportclubs, gemeenschapen of andere groepen die kans willen maken om een artiest te ontvangen kunnen zich aanmelden via www.songfestival.nl tot en met 31 december 2019.

Bron: IDTV/BM

Bericht delen