Article header image

Hollands glorie op MIPCOM

Als er dan toch een trend(je) kon worden ontwaard tijdens de MIPCOM in Cannes, dan was het wel de convergentie van film en televisie en de toenemende rol van internationale financiering. Grote filmsterren maken steeds vaker (ook) de overstap naar het kleine scherm, tot beider tevredenheid.

De tv-industrie vaart er wel bij, constateerde ook levende legende Jeffrey Katzenberg, oprichter en CEO van DreamWorks Animation.

Vijftig jaar MIPTV was nog maar net gevierd in april, of de mondiale media-industrie verzamelde zich alweer in Cannes, volgens organisator Reed Midem zo’n 13.500 deelnemers uit meer dan honderd landen om zaken te doen. En traditioneel ook veel talloze Nederlanders. In de oktobereditie van Broadcast Magazine een uitgebreide reportage over hun belevenissen, met onder andere aandacht voor IDTV, NPO Sales, Talpa, Tuvalu, NewBe TV, Motion Plus Media, Bibaboerderij en Ex Machina.

In bijgaande video-impressie komt Jeroen Elfferich van Ex Machina aan het woord. Dat bedrijf had in Cannes een opvallend zogeheten Second Screen Square gecreëerd. Daar was ook veel respons op AdSpotter, waarmee het tweede scherm tijdens de reclamepauze relevant en interessant blijft voor adverteerders. Die oplossing werd tevens gepresenteerd tijdens het Second Screen Seminar, dat SPOT organiseerde in samenwerking met Broadcast Magazine. Ook daarvan is in het blad en online een uitgebreid verslag te vinden.

Nog geen abonnee? Klik hier.
Klik op onderstaande afbeelding voor de video.

 

 

 

 

 

 

Bron: Broadcast Magazine

Bericht delen