Hilversum presenteert zich als Hilversum
Om de gemeente Hilversum wat sterker op de kaart te zetten, gingen drie creatieve bureaus met elkaar om de tafel voor een nieuwe campagne. En die werd vandaag gelanceerd. De woordgrap Hliversum wordt alleen niet door iedereen gewaardeerd, blijkt op sociale media.
Een citymarketingorganisatie in oprichting wil Hilversum op de kaart zetten voor inwoners, bezoekers en bedrijven. Dat begint met de lancering van het merk Live Hilversum, vertaald als Hliversum. Het merk moet een gezamenlijk en eenduidig beeld uitstralen, waar elke Hilversummer zich in kan herkennen.
Voorzitter Jacco van de Ruit van de stichting Centrum Hilversum toont zich enthousiast over het nieuwe merk: “Er spreekt een zekere trots uit voor het leven, wonen en werken in deze stad. Hilversum is toch de stad waar het allemaal gebeurt. Zeker als je kijkt naar de media. Het is ook een levendige stad. Dat zie je en dat voel je.”
Op sociale media vliegen de grappen echter om de oren van citymarketing Hilversum die achter de reclamecampagne zit. Projectleider Sieneke Croes is enigszins overrompeld door alle commotie. “Laat ik het zo zeggen: er wordt in ieder geval over gepraat. En dat is uiteindelijk de bedoeling.”
Dat #hliversum nu ook nog trending topic is vandaag op Twitter, verrast Croes zeker. Maar ze is stiekem ook blij om de commotie. “We zijn nog steeds tevreden met deze reclamecampagne. Er is heel goed over nagedacht en we gaan er mee door.”
Bron: AD/BM