dinsdag 16 januari 2018

FOX en BrandDeli starten sales samenwerking

BrandDeli is vanaf 1 jauari tevens verantwoordelijk voor de ad sales exploitatie van het TV-zenderportfolio van FOX International Channels (FIC). FIC brengt een nieuwe diversiteit aan complementaire TV-merken in, gebaseerd op vier verschillende hoofdgenres: entertainment (FOX), sport (FOX Sports), factual (National Geographic Channel) en lifestyle (24Kitchen).

Met de toevoeging van deze nieuwe merken vertegenwoordigt BrandDeli in totaal twaalf TV-zenders van de drie verschillende organisaties: Discovery Networks Benelux (DNB), Viacom International Media Networks (VIMN) en FIC. Naast spot campagnes voor deze TV-zenders, biedt BrandDeli haar relaties ook opvallende, resultaatgerichte brand partnerships aan. De gecombineerde zenders hebben een gezamenlijk marktaandeel van 16,5 procent in de doelgroep 20-49 jaar. Ook gaat BrandDeli de commerciële exploitatie van de online platformen vertegenwoordigen.

Allard Ruyl, CEO BrandDeli: “We zijn erg trots op deze sales samenwerking tussen FIC en BrandDeli. Door de toevoeging van de sterke en groeiende FIC-merken, bouwen we het portfolio van BrandDeli verder uit met gedifferentieerde, sterke merken die elk een eigen fanbase hebben. We bieden onze adverteerders de mogelijkheid om via onze platformen te communiceren met deze commercieel interessante doelgroep. Daarnaast bieden we ook de mogelijkheid om gebruik te maken van de uitgebreide kennis over de kijkers van de platformen waarover zowel BrandDeli als FIC beschikken.”

Deborah Armstrong, Senior VP Media Sales & Partnership Marketing FIC: “Het partnership met BrandDeli stelt ons in staat om de groeiambities van onze merken en business te versnellen. Met de lancering van FOX Sports en het digitale open kanaal FOX in augustus van dit jaar, hebben we onze positie in de Nederlandse markt verstevigd. De BrandDeli samenwerking stelt ons in staat om een nog betere partner te zijn voor onze klanten en hun mediabureaus. Het is een geweldige stap dat we de kwalitatieve FIC-merken en hun publiek aan het al indrukwekkende portfolio van BrandDeli kunnen toevoegen. Onze individuele kanalen leveren stuk voor stuk substantieel en kwalitatief bereik voor adverteerders, zowel in spot als in impactvolle en innovatieve brand partnerships.”

Bron: BrandDeli/Broadcast Magazine

Bericht delen