Article header image

Finalisten Grote Reclame Prijs bekend

In juni 2013 reikt Nickelodeon voor het eerst de Grote Reclame Prijs uit. Deze onderscheiding is voor de adverteerder die de beste commercial gericht op kinderen van 2012 heeft uitgezonden. Inmiddels zijn de finalisten van de eerste stemronde bekend. De speciaal geselecteerde kinderjury maakte uit 34 inzendingen een voorselectie van 9 commercials. Nickelodeon-kijkers hebben vervolgens op de website www.grotereclameprijs.nl veeelvuldig gestemd op hun favoriet. Dat leverde de volgende 4 winnaars van deze stemronde op (in willekeurige volgorde):

•    Duo Penotti (Peeters Produkten)
•    Pestweb (Stichting APS)
•    Groenten en Fruit (Groentenfruit Bureau)
•    Honey Loops (Kellogg’s)

Nickelodeon is tevreden over de eerste winnaars. ‘Het is goed om te zien dat kinderen niet alleen stemmen op een goed doordachte of grappige commercial, maar dat een commercial met een serieuze boodschap (Pestweb bijvoorbeeld) ook op waarde wordt geschat. We zijn erg benieuwd wat de volgende stemronde gaat brengen’, zo meldt de zender.

Op 19 september komt de kinderjury weer bijeen om commercials te beoordelen die in juli, augustus en september zijn uitgezonden. Adverteerders kunnen hun commercial nog tot 13 september voordragen via www.grotereclameprijs.nl en vanaf 3 oktober kunnen alle kinderen in Nederland hier weer op gaan stemmen.

Bron: Nickelodeon

Bericht delen