Article header image

eSportsTV te zien bij CanalDigitaal

Als eerste tv-platform in Nederland lanceert CanalDigitaal vandaag de nieuwe zender eSportsTV. Het kanaal zendt uit in HD-kwaliteit en wordt onderdeel van het CanalDigitaal Basispakket. eSportsTV is wereldwijd de eerste zender die 24/7 gewijd is aan eSports.

 

De zender, eigendom van Modern Times Group (MTG), wordt geëxploiteerd door ESL, het grootste eSports-bedrijf ter wereld en het merk achter de meest populaire eSports-competities en live -evenementen in de ESL One, de Intel Extreme Masters en Pro League-series. Zij genereren jaarlijks honderden miljoenen views op platforms zoals Twitch, Azubu, Hitbox en Yahoo. Dit weekend doet eSportsTV live verslag van ESL One New York, het grootste en meest aansprekende eSports-evenement aan de Amerikaanse oostkust.

De distributie van eSportsTV via CanalDigitaal is het resultaat van een overeenkomst tussen MTG en M7 Group, een van Europa’s grootste satelliet- en IPTV-aanbieders. Behalve via CanalDigitaal is eSportsTV vanaf vandaag ook via andere tv-platforms van M7 Group beschikbaar: TV Vlaanderen voor België en Skylink voor Tsjechië en Slowakije. Op termijn wordt de zender ook aan het aanbod van Online.nl toegevoegd.

Jörgen Madsen Lindemann, President en CEO van MTG: “eSports is ’s werelds snelst groeiende professionele sport en bereikt naar verwachting dit jaar meer dan 250 miljoen mensen. Er is een groeiende vraag naar meer eSports-content en wij willen die beschikbaar maken voor zoveel mogelijk fans en via alle mogelijk schermen. De samenwerking met M7 Group is wat dat betreft van groot belang, omdat het voor eSportsTV de deur opent naar honderd duizenden nieuwe Europese tv-huishoudens.”

Bill Wijdeveld, VP Business Development van M7 Group: “We zijn blij met de overeenkomst met MTG. eSportsTV biedt ons content van de grootste en belangrijkste toernooien over de hele wereld. Bovendien sluit de lancering van eSportsTV heel goed aan bij onze strategie om ons content portfolio te verbreden en ons te richten op nieuwe, jongere doelgroepen.”

Bron: CanaalDigitaal/Broadcast Magazine

Bericht delen