Erik Kepper over RTL MCN
In de slipstream van de sportwagen die YouTube heet, schieten diverse nieuwe bedrijven over de startlijn. Ze proberen het digitale racecircuit te ontdekken, op hun eigen manier. Zo ook RTL MCN.
Met general manager Erik Kepper achter het stuur zorgt het MCN voor bereikopbouw, promotie, hogere inkomsten en talentontwikkeling bij een divers scala aan online videomakers. In het februarinummer van BM vertelt Kepper meer over de strategie van RTL.
“De oude garde denkt heel erg of-of. Je kijkt of tv of YouTube. De jonge garde is veel meer bezig met en-en. Zij kijken op vaste momenten series als Expeditie Robinson en tussendoor in de trein nog wat YouTube video’s. StukTV heeft dit proces goed in de smiezen. Die jongens weten precies wat hun doelgroep is en hoe die te vinden. Zowel online als op tv.”
De digitale tak van RTL heeft met MCN snel vorm gekregen. Onder de slogan ‘Where talent comes to play’ werkt het bedrijf met getalenteerde creators als OnneDi, Mertabi en Bibi Breijman. “Dit jaar hebben we grote stappen gemaakt in de entertainmentsfeer met StukTV en aan de lifestylekant met Anna Nooshin en Lizzy van der Ligt. RTL Basecamp richt zich op travel. De vierde categorie die we willen uitrollen, is sport. We hebben nu voor alle jeugdige doelgroepen formats en mooie content. In de komende jaren willen we ook de twintigers aan ons binden. Dan is de missie van RTL MCN geslaagd.”
Het uitgebreide interview met Erik Kepper staat in BM. Klik hier om een abonnement te nemen.
Bron: BM