EndemolShine zoekt creatief talent
Maandag 25 maart 2019

EndemolShine zoekt creatief talent

EndemolShine Nederland is voor de afdeling Programma Ontwikkeling op zoek naar nieuw creatief talent. Ben jij die ruwe diamant die zij graag willen polijsten?

Voor het derde jaar op rij zoekt de content producent startende mediamakers met een frisse blik, een scherpe geest en een open mind. Creatieven met een tomeloze ambitie om vernieuwende content te bedenken voor verschillende platformen.

EndemolShine Nederland biedt een exclusief gratis traineetraject van acht dagen, waarin je tools, tips en tricks krijgt om formats te bedenken, ontwikkelen en pitchen – onder leiding van Kim Kruijs, Hoofd Programma Ontwikkeling. De meest veelbelovende kandidaat krijgt een traineecontract van vier maanden op de afdeling Programma Ontwikkeling. Dat zo’n contract het begin kan zijn van een mooie carrière bewijzen Bart van den Bos en Nadia Swijtink.

Bart (28), de aanwinst uit de eerste editie, werkt inmiddels ruim anderhalf jaar op de afdeling Programma Ontwikkeling. Bart: “Ik heb echt mijn plek gevonden in dit knotsgekke team. Behalve het bedenken van nieuwe ideeën breng ik elke maand in de High Five-bijeenkomst verslag uit van wat er wereldwijd op tv verschijnt. Ja, inderdaad, ik kijk tv onder werktijd.”

Nadia (23) schreef de tweede editie op haar naam. Aansluitend op haar traineecontract is zij per 1 januari aan de slag gegaan als junior redacteur. “Toen ik me een jaar geleden opgaf voor het traineetraject, had ik niet kunnen bedenken wat voor moois het me allemaal zou brengen. Acht dagen lijkt misschien weinig, maar ik heb tijdens het traineetraject zoveel geleerd.”

Boudewijn Beusmans CEO EndemolShine Nederland vervolgt: “Creatief talent is ongelofelijk belangrijk voor onze organisatie, zij bepalen voor een groot deel de toekomst. We blijven daar dan ook in investeren op verschillende manieren. Tevens vinden wij het belangrijk dat iedereen zich bij ons kan blijven ontwikkelen, een podium krijgt en kan opgroeien tot de top van de (internationale) industrie.”

Zit jouw hoofd vol creatieve ideeën en wil je er eindelijk iets mee doen? Meld je dan aan voor EndemolShine’s Next Top Creative 2019 en wie weet wordt jouw programma-idee onze nieuwste kijkcijfer hit. Aanmelden kan tot en met maandag 15 april, 18.00 uur via www.creatievetalentenjacht.tv

BMY
De BMY wil als onafhankelijk mediaplatform voor jonge mediamakers een ander geluid laten horen en speelt in op de groeiende behoefte aan (jong) talent. De ambitie is vraag en aanbod bij elkaar te brengen via een onafhankelijk platform, onder meer door samen te werken met Nederlandse omroepen, producenten en andere mediabedrijven.

Bron: EndemolShine/BM

Bericht delen