dinsdag 16 januari 2018

Efteling-programma’s naar Nickelodeon

BrandDeli en de Efteling slaan de handen ineen en gaan een samenwerking met elkaar aan. Vanaf deze maand verhuizen de Efteling-programma’s Sprookjesboom, Jokie en Raveleijn van RTL naar Nickelodeon.

Daarnaast wordt de samenwerking kracht bijgezet door de lancering van Erecode, een avontuurlijke spelshow die zich volledig afspeelt in de Efteling.

De kinderprogramma’s Sprookjesboom en Jokie zijn vanaf 13 april elke werkdag respectievelijk om 10.30 uur en 10.40 uur op Nickelodeon te zien. De serie Raveleijn zal naar verwachting vanaf eind juli te zien zijn op de kinderzender.

Het speciaal door BrandDeli ontwikkelde format Erecode is vanaf 6 juni elke zaterdagochtend om 10.00 uur te zien bij Nickelodeon. Er wordt een bijbehorende app ontwikkeld die beschikbaar zal zijn voor alle devices. In Erecode vormt de Efteling het decor voor een avontuurlijke strijd tussen vier teams die de eer van hun Rijk verdedigen.

Koen Sanders, Manager Marketing & Communicatie bij de Efteling, over de samenwerking: “Met zendtijd op Nickelodeon voor onze huidige programma’s en een speciaal ontwikkeld spelprogramma, hebben wij een mooi platform gevonden om het karakter van de Efteling te kunnen uitdragen.”

De samenwerking tussen BrandDeli en Efteling is mede tot stand gekomen door mediabureau OMD. De productie van Erecode is in handen van Niehe Media. BrandDeli is een mediabedrijf dat ontstaan is uit een samenwerking van Discovery Networks Benelux, Viacom International Media Networks en FOX International Channels.

Bron: BrandDeli/Broadcast Magazine

Bericht delen