Article header image

'Dvd heeft beste tijd gehad'

Steeds minder mensen kijken films en series op dvd. Ze kiezen er vaker voor om te kijken via de ‘video on demand’-dienst van hun digitale tv-aanbieder. “De ontwikkeling van de dvd is vergelijkbaar met die van muziek”, zegt Paul Solleveld, directeur van de branchevereniging NVPI, in het AD. Uit recente voorspellingen van SEO Economisch Onderzoek blijkt dat de videotheek zijn langste tijd heeft gehad en dat de dvd langzaam zal verdwijnen.

De omzet van dvd’s was vorig jaar nog 227 miljoen euro. Dit jaar zal de jaaromzet waarschijnlijk dalen tot 165 miljoen en in 2015 is de verwachte omzet nog maar 74 miljoen euro.

Daar tegenover staat de opkomst van video on demand. Die verloopt stormachtig. “Er zijn nu meer dan 1,4 miljoen huishoudens die het gebruiken”, aldus een woordvoerder van Stichting Video On Demand, waarin digitale tv-aanbieders en filmmaatschappijen zijn verenigd.

Bron: AD

 

Bericht delen