Article header image

Discovery Networks wint twee AMMA's

Discovery Networks heeft donderdag twee awards in de wacht gesleept bij de Annual Masters of Media Awards (AMMA’s). De AMMA’s zijn een van de meest prestigieuze en felbegeerde mediaprijzen in de Nederlandse communicatiebranche. Het moederbedrijf van mannenzender Discovery Channel en vrouwenzender TLC werd bekroond met de beste single mediastrategie voor de Glenfiddich Challenge. Daarnaast is Marco Gijsen, Director Brand Partnerships bij Discovery Networks, bekroond met de Carl Lipp-prijs. Hij mag zich mediavertegenwoordiger van jaar 2011 noemen.

Commercieel Directeur Discovery Networks Benelux, Allard Ruyl: “Ik zeg het niet vaak, maar 2011 was een belachelijk mooi jaar. We vulden onze sterke mannenpropositie aan met de meest selectieve vrouwenzender van Nederland: TLC. Discovery Channel werd uitgeroepen tot het sterkste mediamerk van het jaar en de introductie van Investigation Discovery was een van de meest succesvolle digitale zenderintroducties van 2011. Daarnaast lanceerden we Animal Planet HD en waren we de hoogst gewaardeerde tv exploitant in het kerstrapport van Adformatie. Bovendien wonnen we een AMMA voor mediabedrijf van het jaar. Wij werken achter de schermen keihard en gemotiveerd om onze partners, adverteerders en kijkers het best mogelijke resultaat te bieden. Dat we nu twee AMMA’s winnen is de mooist denkbare bevestiging dat we de juiste koers varen.”

Met een marktaandeel van 3,5 procent in de doelgroep 20-49 was Discovery Networks in januari-april 2012 de 3e commerciële zendergroep van Nederland. In dezelfde periode was vlaggenschip Discovery Channel in de doelgroep Mannen 20-34 de 9e zender van Nederland met een marktaandeel van 4,0 procent. Discovery Channel bereikt maandelijks bijna 9 miljoen unieke kijkers en heeft de hoogste selectiviteit op mannen. Het Discovery Channel onderzoekspanel bestaat inmiddels uit 12.000 leden. 

De op 4 juli 2011 gelanceerde vrouwenzender TLC was na één maand al de meest selectieve vrouwenzender van Nederland, en is dat ook gebleven. Met een marktaandeel van 1,3 procent in de doelgroep Vrouwen 20-49 is TLC in de periode januari-april 2012 de 11e zender van Nederland (18:00-26:00 uur). Onder de jonge vrouwen (20-34) heeft TLC een marktaandeel van 1,5 procent  gerealiseerd (januari-april 2012). TLC bereikt maandelijks gemiddeld 5,4 miljoen unieke kijkers (6+). Het TLC onderzoekspanel bestaat uit 6.000 leden. 

De Glenfiddich survival challenge in Schotland was een bikkelharde survivaltocht door de Schotse Laag- en Hooglanden. Het resultaat hiervan was een indrukwekkende toename in Glenfiddich gebruiksintentie, merkvoorkeur & Top of Mind (TOM) awareness.

 

Bron: Discovery Networks

Bericht delen