Article header image

Discovery Networks Benelux viert 25-jarig bestaan

Bigger, better, stronger. Het motto van Discovery Networks klinkt wel erg Amerikaans, erkent ook Alco de Jong, maar is daarom niet minder waar. Al 25 jaar lang is het in (natuur)documentaires en andere wetenschappelijke programma’s gespecialiseerde zenderbedrijf niet alleen een begrip, maar ook nog steeds erg ambitieus. En Nederland loopt daarin voorop.

In het juninummer van Broadcast Magazine komt de VP Country Manager Discovery Networks Benelux (sinds oktober 2013) uitgebreid aan het woord. “Er is nog heel veel te winnen, ik weet niet waar het ophoudt. Met Discovery Channel, TLC en ID nemen we al een sterke positie in, maar ik denk dat er echt nog grote stappen te maken zijn. Als je de perceptie van de kijkers beschouwt, hoor ik helaas nog te vaak: o, ik wist niet dat jullie dát ook uitzenden.”

“Juist de combinatie van wat wij weten over onze doelgroep, onze zendermerken én een sterke programmering maakt ons uniek. Ons moederbedrijf investeert dit jaar bijna 1,5 miljard dollar in eigen programmering, dat doet niemand ons na. We willen lokaal groeien en tegelijkertijd gebruik maken van onze wereldwijde slagkracht,” aldus De Jong, die optimistisch is over de toekomst. “Nieuwsgierigheid zit gewoon in de mens, aan onze programma’s zal altijd behoefte bestaan. We zijn achter de schermen wel hard bezig met onze digitale strategie. We willen zijn waar de kijker ons verwacht, dus onze digitale positie zal een stuk beter moeten, daar is nog veel werk aan de winkel. Later dit jaar zal daar meer over naar buiten komen.”

Het complete interview met Alco de Jong is te lezen in het juninummer van Broadcast Magazine. Nog steeds geen abonnee? Klik hier en maak gebruik van de speciale actie!

Bron: Broadcast Magazine

Bericht delen