Discovery Channel wint Promax Award
Mannenzender Discovery Channel, werd dinsdag in Barcelona bekroond met een Promax Award. De promo voor het programma Baker Boys won zilver in de categorie Best themed promotion or campaign. De Promax Awards staan bekend als de meest prestigieuze prijzen die wereldwijd aan on air promotie worden toegekend.
De promo werd gemaakt door creative manager Rene Andreasi-Bassi en promo producer Christian van den Heuvel. In Baker Boys volgt Discovery Channel een peloton Amerikaanse soldaten tijdens hun uitzending in Afghanistan. In de Baker Boys-promo zien we een aantal Amerikaanse soldaten om beurten in de camera kijken. Ze willen iets zeggen, maar bedenken zich op het laatste moment. Er klinken schoten. Verder is er niets. Aan het eind verschijnt de tekst in beeld: ‘Jaren vochten ze samen aan het front. Luister naar hun verhalen.’ De promo ademt vertwijfeling en de stilte maakt hem beklemmend.
Alco de Jong, channel director Discovery Networks Benelux: “Fantastisch dat we met onze Baker Boys-promo een Promox Award hebben gewonnen. Het is een kroon op de lokalisering van onze on air activiteiten onder leiding van Rene Andreasi-Bassi. Alle uitingen, van promo’s tot zendernavigatie, worden in onze eigen edit suites geproduceerd. Wij willen de Nederlandse man met Discovery Channel-programma’s inspireren om het maximale uit hun leven te halen. We stellen diezelfde kwaliteitseis aan onze promo’s. Dat we daarvoor beloond worden is ronduit geweldig.”
Bron: Discovery Channel