Article header image

Discovery Channel projecteert op EYE Filmmuseum

Met de première van de documentaire Racing Extinction start Discovery Communications een wereldwijde campagne om aandacht te vragen voor de gevolgen van de illegale handel in bedreigde dieren en de klimaatverandering.

Als onderdeel van de campagne gaan Discovery Channel en het Wereld Natuur Fonds (WNF) in Nederland een projectie tonen op het gebouw van het EYE Filmmuseum in Amsterdam. De beelden laten zien hoe het aantal walvishaaien, zeeschildpadden, neushoorns, ijsberen en tijgers in hoog tempo afneemt en roepen iedereen op om de documentaire Racing Extinction te bekijken, die op 2 december om 21.00 uur te zien is bij Discovery Channel. De projectie is op 1 en 2 december na zonsondergang te zien.

Arno Flapper, Channel manager Discovery Channel Benelux: “Racing Extinction is zo indrukwekkend, dat we er bewust voor hebben gekozen om de anderhalf uur durende documentaire zonder reclame uit te zenden. Deze bijzondere avond is tevens de start van onze Wildlife Month, waarin we aandacht vragen voor het behoud van de natuur. We tonen de hele maand december natuurprogramma’s, zodat de kijker weet waarvoor we vechten.”

Racing Extinction gaat op 2 december in meer dan 220 landen op Discovery Channel in première. Onderdeel van de internationale campagne is Discovery’s Virtual Reality product dat tijdens de klimaattop in Parijs (van 30 november  t/m 11 december) getoond wordt. Het product bestaat uit zes virtuele ervaringen, waarbij de bezoeker verschillende bedreigde diersoorten (neushoorn, leeuw, walviswaai, olifant, reuzenmanta en giraf) van dichtbij kan bekijken. De clips zijn te bekijken op DiscoveryVR.com.

Bron: Discovery Networks Benelux/Broadcast Magazine

Bericht delen