Article header image

De prioriteiten van Discovery-Eurosport

David Zaslav is bepaald van het type ‘put your money where your mouth is’. De President en CEO van Discovery Communications praat niet over miljoenen, tientallen of zelfs honderden, maar miljarden als het gaat om investeren. Niet minder dan 5 miljard dollar zal de komende tien jaar worden gestoken in exclusieve sportrechten.

Het Open Franse tennistoernooi op Roland Garros diende vorig week als decor, waar Discovery en zijn pan-Europese sportzender Eurosport de toekomstplannen bekend maakten. Zoals bekend heeft Discovery vorig jaar 1,3 miljard euro betaald voor de Europese rechten van vier Olympische Spelen, te beginnen met de Winterspelen van 2018 in Zuid Korea. In Parijs werd alvast een tip van de sluier opgelicht hoe men daar op wil inspelen, ook in relatie tot Facebook en Twitter.

Eurosport vervult een cruciale rol in de strategie van Discovery, benadrukte ook Jean-Briac (JB) Perrette, President van Discovery Networks International. Hij onderscheidde daarbij drie prioriteiten: “Meer premium, relevantie en lokaal.”

In Broadcast Magazine 355, die 8 juli verschijnt, is een exclusief interview met JB Perrette te lezen in een uitgebreide ‘sport op tv-analyse’, met ook aandacht voor de sportzomer bij de NOS. En omdat we toch op Roland Garros waren: zie bijgaande korte video-impressie.

Bron: Broadcast Magazine

Bericht delen