Article header image

De Jong en Alders lanceren We are free agents

“Ooit was er televisie, nu is er videochaos.” Het nieuwe We Are Free Agents gaat in deze chaos voor opdrachtgevers op missie om koers te bepalen en kansen te vinden. Patrick Alders en Jochem de Jong zetten hun jarenlange kennis en ervaring vanaf 1 oktober in voor partners en klanten binnen de mediawereld.

Door het op afroep inschakelen van een groot interim netwerk kan strategie worden omgezet in actie. We Are Free Agents investeert twintig procent van haar energie in nieuwe social ventures. Het bureau is er voor bestaande mediapartijen die hun strategie willen aanscherpen en voor organisaties die videocontent als product overwegen.

Patrick Alders komt van Viacom International Media Networks Noord Europa. Als commercieel eindverantwoordelijke heeft hij de mediasales van de groep (Comedy Central, MTV, Paramount & Nickelodeon) gereorganiseerd en ondergebracht bij nieuwe joint ventures en agentschappen. Eerder was hij verantwoordelijk voor introductie en groei van Nickelodeon in Noord Europa en werkte hij als Strategy Director bij Universal Media op klanten als Coca-Cola, L’Oréal, Disney en InBev.

Jochem de Jong komt van Discovery Networks Europe waar hij als Algemeen Directeur verantwoordelijk was voor de Benelux regio. Onder zijn leiding groeide Discovery Networks financieel, qua kijkers en klanttevredenheid. Daarnaast lanceerde het mediabedrijf Discovery Channel Vlaanderen, TLC Nederland, ID Nederland en Discovery Magazine. Daarvoor was De Jong tot 2007 bij MTV Networks Benelux verantwoordelijk voor distributie, pers & communicatie, public affairs en digital media. Patrick en Jochem stonden eerder aan de wieg van Branddeli, waarmee Discovery Networks en Viacom voor het eerst ter wereld een joint venture voor mediasales opzetten.

Alders: “Als er ooit een tijd was om te gaan ondernemen in de mediawereld is het nu. In de afgelopen twee decennia dat ik werkzaam ben in de industrie was het nog nooit zo dynamisch en innovatief. Met name jongere doelgroepen (Millennials en generatie Z), waar Jochem en ik uitgebreide ervaring mee hebben, bepalen de toekomst van wat ooit televisie was. Ik kijk er enorm naar uit om zowel gevestigde bedrijven als nieuwkomers te helpen deel van deze toekomst uit te maken.”

De Jong: “Het is fantastisch om samen met Patrick een eigen bedrijf te beginnen. Het ooit zo heldere tv-landschap is veranderd in videochaos en ik heb er zin in om voor klanten, partners en onszelf nieuwe wegen te ontdekken. En dat we dat gaan doen op een onafhankelijke manier zonder alleen maar papier te willen produceren, past helemaal in deze tijd.”

Bron: Broadcast Magazine

Bericht delen