Article header image

Cross Media Café over games en media

iMMovator en Growing Games organiseren dinsdag 27 oktober een Cross Media Café dat in het teken staat van games en media. Hoe versterken games televisieprogramma’s en vice versa? Hoe kun je televisie en gaming samen inzetten in een concept waarbij je de gebruiker écht activeert en betrekt?

Tijdens het café in studio 4 op het Mediapark presenteren televisiemakers en game developers hun best practices. Bovendien komen de belangrijkste resultaten uit de Games Monitor 2015 aan bod. Dit onderzoek geeft inzicht in de Nederlandse game sector, door de ontwikkeling van het aantal bedrijven, banen en omzetcijfers te vergelijken. Matthijs Dierckx, uitgever van Control Magazine presenteert de resultaten, Ton van Mil, directeur van iMMovator, geeft een korte reactie.

De volgende ondernemers presenteren hun best practices:

Jeroen Elfferich, CEO en co-founder van Ex Machina, een Nederlands bedrijf met internationale second screen en game projecten voor de grootste tv-producenten. Elfferich’s grootste droom is een interactieve ervaring voor één miljard mensen
Arthur van der Linden van Sprankhuizen, managing director van MAD multimedia, gaat in op hun cross mediale games. Zo ontwikkelde MAD een concept waarbij een tv-serie, een boek, YouTube en een game met elkaar interacteren. Daarnaast ontwikkeld MAD al jaren de populaire games voor VRT-Ketnet die nauw verweven zijn met de programma’s
Jan Willem Huisman, oprichter IJsfontein, gespecialiseerd het ontwerpen en ontwikkelen van spelend leren via digitale media. Voorbeelden zijn Onderhuids, NL van Boven en 13 in de Oorlog
Simon Usiskin, co-founder/CCO IQU.com, gaat in op de rol van IP-rechten in de entertainment industrie en hoe die aan de basis liggen van succesvolle games
Marc Veuger, oprichter/eigenaar van Angry Bytes (o.a. het platform See2gather) en Joost Negenman, senior beleidsadviseur DDU (Distributie en Uitzending) van de NPO, over de Nationale IQ Test
Jeroen de Cloe, oprichter Sticky Studios, dat games ontwikkelt voor internationale blockbusters als Interstellar, Godzilla en The Hobbit. Sticky Studios bouwt voor deze media properties een relatie op met het publiek, om zo het verhaal voor en na de film te versterken
Michiel Sala, CEO van Little Chicken, maker van entertainment en serious games als de ING Chaingame, KLM Jets en Raveleijn. Die laatste game maakte onderdeel uit van een crossmedia-concept ter promotie van de Raveleijn liveshow in de Efteling
Sander van der Vegte, Lead Game Monk bij MediaMonks over de games die zij ontwikkelden voor de Google Chromecast

De presentaties worden ingeleid door Mir Wermuth, projectleider van Growing Games. Vervolgens geeft Prof. Dr. Ben Schouten, Playful Interaction aan de faculteit Industrial Design (Eindhoven) en Lector Play and Civic Media aan de Hogeschool van Amsterdam, een inleiding op de manier waarop games en media krachtig gecombineerd kunnen worden.

Het Cross Media Café begint om 14.00 uur en sluit om 17.40 uur af met een netwerkborrel. Het café vindt plaats in studio 4 op het Media Park. Meer informatie en (gratis) inschrijving via de iMMovator website.

Bron: iMMovator/Broadcast Magazine

Bericht delen