Article header image

Comedy Central naar 24 uur per dag

Met een maandelijks stijgend marktaandeel, gaat Comedy Central per 1 november 24 uur per dag uitzenden. Het marktaandeel bedroeg in september tussen 9.00 uur en 02.00 uur in de doelgroep 20-34 jaar 4,9 procent.

Hiermee blijft het kanaal in de doelgroep 20-34 jaar de 6e zender van Nederland voor Veronica en RTL 7. In de doelgroep 20-49 jaar was het marktaandeel 3,0 procent.

Maurice Hols, General Manager Comedy & Entertainment: “De zender die zes jaar geleden succesvol in Nederland werd geïntroduceerd heeft de laatste jaren een sterke groei doorgemaakt. De zender behaalt record na record en zit in het meest succesvolle jaar sinds de lancering. Ik ben erg trots dat Comedy Central zo is gegroeid. We gaan met het team aan de slag om de 24-uurs zender optimaal neer te zetten. Dit geeft ons de mogelijkheid om een nog breder aanbod te gaan aanbieden dat nog meer aansluit op de vraag van onze fans.”

Door deze uitbreiding is er ook meer ruimte voor nieuwe programma’s. Zo zendt Comedy Central vanaf 3 november  de gloednieuwe Nederlandse productie Popoz uit, waarin twee politie-agenten in de meest bizarre situaties belanden. Uiteraard blijven bestaande succesvolle programma’s zoals South ParkAnger Management, Family Guy en The Graham Norton Show een vast baken in de programmering.

Ook  MTV en Nickelodeon behielden hun sterke positie in de markt. Het marktaandeel van jongerenzender MTV steeg overdag  en was  met een marktaandeel van 8,0 procent in de doelgroep 13-24 jaar de best scorende zender  tussen 9.00 en 18.00 uur in september. De grootste televisiezender voor kinderen, Nickelodeon, was wederom marktleider in Nederland met een marktaandeel van 20.8 procent in de doelgroep 6-12 jaar en bereikte daarmee ruim 87 procent van alle kinderen in Nederland.

Bron: BE VIACOM

Bericht delen