CNN nummer 1 internationale nieuwszender
Uit een onafhankelijk onderzoek van IPSOS blijkt dat CNN de nummer 1 positie heeft op TV en digitale platforms in Europa, Midden-Oosten, Afrika, Azië en Latijns Amerika. Het recente internationale onderzoek bevestigt CNN’s leidende positie als internationale nieuwszender
met een bereik van 4 van de 10 welvarende consumenten en besluitvormers in Europa, Midden-Oosten, Afrika, Azië en het Latijns-Amerika.
Dit aandeel onder het internationale welvarende kijkerspubliek is beduidend groter dan bij alle andere nieuwsconcurrenten op TV en digitale platforms. Iedere maand bereikt CNN 40% van het internationale welgestelde deel van de wereldbevolking via TV en digitale platforms – hiermee blijft CNN voor op de BBC (29%), CNBC (14%), Bloomberg (11%) en Al Jazeera (11%).
Op TV is CNN de best bekeken internationale nieuwszender wanneer het gaat om maandelijks (34%), wekelijks (19%) en dagelijks (5%) bereik. Dit is op geruime afstand van de andere nieuwszenders – BBC (23% maandelijks, 13% wekelijks, 4% dagelijks), Sky (21%, 13%, 5%), CNBC (10%, 5%, 1%), Al Jazeera (9%, 5%, 2%) en Bloomberg (8%, 4%, 1%).
CNN’s leidende positie strekt zich ook uit tot digitale platforms waar CNN de eerste plaats bezet van alle nieuws en entertainment zenders met een maandelijks bereik van 14% . Dit in vergelijking tot National Geographic (11%), BBC (11%), Discovery (9%), Bloomberg (5%), CNBC (5%) en Al Jazeera (3%). De resultaten van het IPSOS Affluent Global onderzoek zijn in overeenstemming met de uitkomsten van comScore die 99 miljoen unieke bezoekers voor CNN registreerde in augustus 2014, meer dan 25 miljoen hoger dan de BBC (73 miljoen).
Bron: CNN/IPSOS/Broadcast Magazine