dinsdag 16 januari 2018

BrandDeli groeit met 6 procent

De zenders van BrandDeli hebben 2014 afgesloten met een marktaandeel van 15,6% (20 t/m 49 jaar). De periode van de Olympische Winterspelen en het WK-voetbal buiten beschouwing gelaten, is dit marktaandeel zelfs 16,3%. Hiermee is een groei van 6% gerealiseerd ten opzichte van het jaar daarvoor.

Binnen de jonge doelgroep 20-34 jaar is de stijging het hoogst. Met een groei van 9% werd een marktaandeel van 21,0% behaald op deze doelgroep en met 26,6% marktaandeel was BrandDeli zelfs de marktleider binnen de doelgroep 13 t/m 24 jaar. Deze cijfers laten zien dat het Nederlandse kijkgedrag is veranderd, aldus CEO Allard Ruyl.

“Door de versnippering van het kijkgedrag zien wij ons marktaandeel steeds verder groeien. Wij verwachten dat deze groei in 2015 verder doorzet, niet in de laatste plaats omdat wij ons portfolio sinds 1 januari hebben uitgebreid met de Eurosport. Wij zien dat adverteerders het mediagedrag van de consument volgen, waardoor er steeds grotere advertentiebudgetten richting selectieve zenders verschuiven. BrandDeli biedt met zijn zenders hiervoor uitkomst. Bij één loket kunnen meerdere zenders tegelijkertijd worden ingezet, zodat een bepaalde inkoopdoelgroep zeer gericht bereikt kan worden.”

BrandDeli is ontstaan is uit een samenwerking van Discovery Networks Benelux, Viacom International Media Networks en FOX International Channels. De organisatie omvat 13 lineaire en digitale tv-merken in Nederland: 24Kitchen, Comedy Central, Comedy Central Family, Discovery Channel, Eurosport, FOX, FOX Sports, ID, MTV, National Geographic Channel, Nickelodeon, TeenNick en TLC.

Bron: BrandDeli

Bericht delen