Bombilate produceert gesponsord programma 72 Uur Ondergronds
Bombilate, het bedrijf van Stacey Rookhuizen, bedacht en produceert het programma 72 Uur Ondergronds. Het is de eerste tv-serie van het bedrijf dat normaal gesproken online tv maakt voor merken als Deliveroo, Greetz en Beemster.
72 Uur Ondergronds is vanaf eind augustus op zaterdagmiddag te zien bij RTL 4. Ook Videoland zal het aanbieden. Het programma is ontwikkeld voor Bombilate’s nieuwe klant ASP Adventure. Dit bedrijf is gevestigd in het Zuid-Limburgse Valkenburg en is organisator van activiteiten in het grootste ondergrondse grottenstelsel van Europa.
In het programma zoeken jongeren in de leeftijd van 13 tot 16 jaar letterlijk de diepte op. In de eerste aflevering dalen ze tot 40 meter af in de mysterieuze mergelgrotten. En zo lang ze in het spel zitten, zullen zij niet meer boven komen…
Op maat gemaakte spellen en opdrachten geven na zes afleveringen antwoord op de vraag: zijn jongens of meisjes beter in (over)leven onder de grond? De jongens en meisjes worden getest op doorzettingsvermogen, inzicht en bovenal lef.
Shary-An (finaliste van Expeditie Robinson) presenteert het programma. “Het is een beetje naar buiten gebracht alsof het een soort Expeditie Robinson is voor kinderen, maar eigenlijk is het gewoon 72 Uur Ondergronds. Het is een survivalshow, maar de kinderen worden natuurlijk niet uitgehongerd.”
Bron: BM