Boer Zoekt Vrouw minder kijkers
In de Top 10 best bekeken programma’s van week 36 prijkt Boer Zoekt Vrouw op Nederland 1 weer bovenaan: een marktaandeel van 49,4 procent met 3.054.000 kijkers. Wel leverde programma flink wat kijkers in ten opzichte van de week ervoor, toen keken 3.1816.000 mensen naar Yvonne Jaspers en haar boeren. RTL wist vrijdag met The Voice een aandeel van 33,3 procent te behalen met 2.350.000 kijkers, eveneens minder dan in week 35, toen er 3.016.000 kijkers op afstemden.
De publieke omroepen behaalden in week 36 over de gehele dag gezamenlijk een gemiddeld marktaandeel van 29,4 procent. Ten opzicht van de week ervoor betekent dit een lichte daling (0,6 procent minder). De zenders van RTL Nederland stegen deze week met 2,1 procent naar een marktaandeel van 26,3 procent en de SBS-zenders kwamen met 16,6 procent ook hoger uit dan in week 35 (15,5 procent in week 35). In het avondtijdvak hadden de publieke omroepen een marktaandeel van 32,9 procent, de zenders van RTL Nederland 29,9 en de SBS-zenders 20,4 procent.
Bron: Stichting KijkOnderzoek