Article header image

Big Bounce succes voor RTL Duitsland

Big Bounce is een spectaculaire race over een hindernisbaan van trampolines. Het idee is ontstaan bij de creative unit van EndemolShine Nederland die signaleerde dat de trampolineparken als paddestoelen uit de grond schoten en dat er vrijwel in iedere achtertuin eentje staat. Een tv-programma met trampolines, actie, fun en dynamiek; zou dat een succes kunnen worden?

En dat werd uiteindelijk Big Bounce. Tijdens de eerste pitch waren de reacties enthousiast. Met name vanuit EndemolShine Duitsland. Zij haakte aan en kregen televisiezender RTL Duitsland mee. Voor de opnamen is een trampolinepark gebouwd in Breda.  En afgelopen vrijdag beleefde de trampolineshow een succesvolle première bij RTL Duitsland. De show scoorde ver boven het zendergemiddelde met ruim 3,7 miljoen kijkers en een marktaandeel van 22,9 procent in de doelgroep 14-49.

Rob van der Vleugel Producent EndemolShine Nederland: “We zijn waanzinnig blij met deze start. Na twee jaar ontwikkelen, testen en nog eens testen, tegenslagen, maar blijven geloven in het idee, is het gelukt. Er zijn ook echt wel moment geweest dat we dachten: ‘kan dit wel?’. En dan deze mooie cijfers. Dat is echt fantastisch. Het is een droomproject dat we samen met onze Duitse collega’s hebben opgepakt. We zijn op dit moment bezig om een HUB te creëren, zodat de kosten kunnen worden verdeeld over meerdere landen. Op die manier kan het voor Nederland misschien ook betaalbaar worden. Inmiddels is er ook interesse vanuit de VS, Frankrijk en Azië. En hopelijk dus ook ooit in het land waar dit format is geboren, want uiteraard zouden we Big Bounce ook op de Nederlandse tv willen zien.”

Bron: EndemolShine/BM

Bericht delen