dinsdag 16 januari 2018

Bestedingen televisiereclame gedaald

De netto bestedingen voor tv spot-reclame zijn in het eerste kwartaal van 2012 uitgekomen op € 174 miljoen. Ten opzichte van hetzelfde kwartaal vorig jaar zijn de bestedingen met 2,4 procent gedaald. Het eerste kwartaal van 2011 noteerde toen een recordomzet met een groei van 15,3 procent.

Juist de branches die in het eerste kwartaal van vorig jaar tot een sterke groei leidden, zoals financiële dienstverlening, persoonlijke verzorging en telecom & ict, starten dit jaar volgens de bruto mediaregistraties van Nielsen voorzichtig. De branches consumentenelektronica, was- en reinigingsmiddelen en automotive vertonen een sterke groei in het afgelopen kwartaal. Registraties van Adfact laten zien dat de automotive branche met name stijgt door merken uit het A-segment.

Michel van der Voort, directeur SPOT: “Deze cijfers vallen mij toch niet tegen. Zeker gezien de huidige economische situatie was het niet onze verwachting de recordomzet van het eerste kwartaal van vorig jaar te overtreffen. Adverteerders kiezen ervoor om het jaar rustig te starten en concentreren de inzet van hun mediabudget dit jaar rond de komende sportmaanden. Ik ben daarom optimistisch over de komende kwartalen.”

Bron: SPOT

SPOT is het Nederlandse marketingcentrum voor televisiereclame. SPOT verzorgt informatie over televisie als reclamemedium, biedt services ten behoeve van adverteerders en vertegenwoordigt de belangen van de reclamebedrijven van de televisiezenders.

Bericht delen