Bert Habets: piketpalen slaan bij RTL
Vooruitziende blik of wonderlijk toeval? Toen Matthijs van Nieuwkerk begin 2013 werd uitgeroepen tot Omroepman van het Jaar 2012, sms’te Bert Habets hem een felicitatiebericht. De gelauwerde presentator van De Wereld Draait Door bedankte de CEO van RTL Nederland met de woorden ‘Volgend jaar reik ik hem gewoon aan jou uit’.
Aldus geschiedde.
Op 16 januari sprak Matthijs van Nieuwkerk lovende woorden tot zijn opvolger Bert Habets. De Omroepman van 2013 is onmiskenbaar de drijvende kracht achter het (strategische) RTL-succes. “Ik ben meer losgekomen van de cijfers en gaan sturen op ervaring en de mensen die het moeten doen,” zegt de 43-jarige Limburger in de februari-editie van Broadcast Magazine.
Habets werkt inmiddels al dertien jaar bij RTL Nederland. “En inmiddels ook behoorlijk wat jaren in mijn huidige rol, waarin we bouwen aan een allround media- en entertainmentbedrijf. Daar slagen we goed in, ondanks dat het economisch tij niet meezit. We maken daadwerkelijk stappen in het steeds nieuwe kralen rijgen.”
“Wat mijn verwachting heeft overtroffen, is toch weer de zender performance van het hele bedrijf. Dat we ook in het najaar over de hele linie met zoveel kracht doorgroeiden, was echt een meevaller. En waar ik me zeer wel bewust was van het feit dat 2013 een cruciaal jaar zou worden om piketpalen voor video on demand te slaan, daar had ik niet verwacht dat die ook al zo concreet zouden worden. Dat waren wel de grote plussen.”
Op de vraag of hij zelf is veranderd de laatste jaren zegt Habets: “Ik denk wel dat ik opener ben geworden over wat ik vind. En dat ook eerder uitspreek. Ik ben wat dat betreft wel zelfverzekerder geworden. Dat was ik altijd wel, maar ik straalde dat nooit uit; dat durf ik nu meer te doen. (…) Ik heb geleerd dat je met een goed verpakte boodschap mensen veel eerder in de gewenste richting krijgt. Het is een heel prettig gevoel als je zoiets ziet gebeuren.”
Het complete interview met Bert Habets is te lezen in Broadcast Magazine 331. Nog geen abonnee? Klik hier en maak gebruik van onze nieuwe actie!
Bron: Broadcast Magazine