dinsdag 16 januari 2018

BE VIACOM-trio durft te kiezen

Dan Ligtvoet is Managing Director Viacom International Media Networks (VIMN) Northern Europe, Patrick Alders SVP, General Manager BE VIACOM en Maurice Hols SVP, General Manager Comedy & Entertainment en Country Manager Netherlands.

Drie Nederlandse mannen in de top van een Amerikaans mediabedrijf vertellen in Broadcast Magazine over hun ‘geheim’.

Hols: “In een notendop gaat het erom dat je begrijpt waarvoor je je bestemming bouwt. We zijn sterk in het steeds opnieuw uitvinden van onszelf.” Ligtvoet: “Voor alle duidelijkheid: we zitten dus niet ergens in een hut op de hei te bedenken wat jongeren beweegt, daar doen we grootscheeps en gedegen onderzoek naar. En vervolgens passen we onze strategie daarop aan.”

Alders: “Mensen van onze generatie roepen wel eens: wat is er met de M van MTV gebeurd? Waar is de muziek gebleven? En: vroeger was alles beter. Maar de kijkcijfers bewijzen het tegendeel. De jongeren van nu gebruiken andere media om videoclips te consumeren en willen op televisie andere dingen zien. In navolging van Amerika waren Maurice en zijn team de eersten die dat begrepen en er naar handelden.”

Ligtvoet: “Wat nog wel eens wordt vergeten: we zijn geen lokale, nationale zender, maar een global network met internationale content. Lokale accenten brengen we alleen aan daar waar strikt noodzakelijk. En juist doordat we deze positionering zo duidelijk hebben bepaald en afgebakend, zijn we zo succesvol. We hebben duidelijk durven kiezen.”

Het volledige interview met de drie van BE VIACOM is te lezen in Broadcast Magazine 323. Klik hier voor een abonnement.

Bron: Broadcast Magazine

Bericht delen