Banijay sluit een exclusieve mondiale ontwikkelingsovereenkomst met Marc Pos
donderdag 18 april 2024

Banijay sluit een exclusieve mondiale ontwikkelingsovereenkomst met Marc Pos

Banijay kondigt vandaag een exclusieve wereldwijde ontwikkelingsovereenkomst aan met de toonaangevende Nederlandse maker en producer Marc Pos, via zijn onafhankelijke label MPLab.

Het partnerschap concentreert zich op het stimuleren van de ontwikkeling van nieuwe entertainmentformats voor het snelgroeiende portfolio. Als het meermaals bekroonde brein achter De Verraders (All3Media International) is Marc Pos een in de sector bekende creatieve ondernemer. Met een carrière op het gebied van televisie, video, theater, evenementen en reclame boekte hij successen bij de New York Festivals TV & Film Awards, Emmy’s, BAFTA’s, de Nederlandse Gouden Televizier-Ringen, Dutch Directors Guild Awards, maar ook met andere onderscheidingen uit de sector.

Pos gaat nu samenwerken met Banijay’s Chief Content Officer, Development, James Townley, om originele non-scripted formaten met een brede internationale aantrekkingskracht te bedenken. Als onderdeel van het partnerschap zullen de rechten op alle gecreëerde intellectuele eigendommen bij Banijay berusten.

James Townley: “We voelen ons gelukkig Marc te mogen verwelkomen in de Banijay-groep. Het succes van De Verraders heeft de industrie geboeid. Wij zijn naar mijn mening de perfecte partner voor de ambities van MPLab en kijken ernaar uit om samen te werken aan originele IP die de culturele tijdsgeest beïnvloedt.”

Marc Pos: “Met een uitgebreid productienetwerk en een toonaangevende distributie-eenheid is Banijay de perfecte proeftuin voor nieuwe formules, en in samenwerking met James en de producenten van de groep wereldwijd kijk ik ernaar uit om een ambitieus ontwikkelingsprogramma internationaal te verkennen en uit te rollen. Hier gaan we de volgende ‘ones to watch’ creëren.”

Pos staat ook bekend om het regisseren van het eerste seizoen van Banijay’s Big Brother in Nederland, Prinsengrachtconcert (een klassiek festival aan de Amsterdamse grachten) en de Popsecret-concerten met Robbie Williams en Alicia Keys. Daarnaast werkte hij aan het Eurovisie Songfestival van 2021 en genoot hij succes via zijn reclamebureau Brand New Telly en evenementenbedrijf Kingcanary.

Hij is een echte ondernemer en heeft buiten de televisie ook gescoord met de bekroonde Nike-campagne Nike Panna Knockout en de theatershow Resilience, die in 2023 in première ging.

Bron: Banijay/BM

Bericht delen