AVM op kruispunt

Met circa 2.700 bezoekers over twee dagen, een goed bezette beursvloer en een nieuwe impuls met workshops en seminars, was de twaalfde editie van de AVM Broadcasting Exhibition zeker geslaagd te noemen. Toch zijn er vraagtekens rond de toekomst van het tweedaagse evenement.

Johan de Kok maakte er namens organisator Informa Exhibitions geen geheim van: de AVM staat op een kruispunt. “We doen nu eerst een bezoekersevaluatie en willen in gesprek met de exposanten: waar zijn we nu en waar gaan we heen? We moeten heel goed naar het huidige format kijken: blijven we ons richten op de traditionele broadcastwereld en bouwen we die niche uit, of moeten we de zakelijke markt erbij pakken? In de gezondheidszorg, de medische wetenschap en de bancaire sector bijvoorbeeld zie je ook steeds meer professionele videotoepassingen. Vraag is of je die nieuwe branche bij de AVM betrekt, of er een apart evenement van maakt, dat weet ik nog niet.”

De AVM-organisatie had dit jaar gekozen voor een uitgebreid programma van workshops, seminars en key notes. Bovendien werd de jaarlijkse uitreiking van de Stan Storimans Prijs in het beursprogramma verweven en was er ook het One Square Meter of Fame concept, waarmee start-ups, jonge bedrijven of trendsetters voor een laag bedrag hun nieuwste producten en ontwikkelingen konden presenteren.

Een aantal bedrijven koos ervoor geen stand af te nemen, maar gaf een workshop of presentatie. Zoals Sony, dat Peter Sykes, Strategic Technology Manager Professional Solutions EU, had afgevaardigd. Met dank aan Ruud Dobber van Vocas, dat wel stevig had uitgepakt. “Sterker nog, we hebben bewust een grotere ‘eilandstand’ dan in voorgaande jaren, inhakend op de ontwikkelingen tijdens NAB,” aldus Dobber. Met zoveel bekende merken die we vertegenwoordigen, kunnen we het ons niet permitteren hier te ontbreken. En ik ben tevreden over de opkomst.”

Veel meer over de AVM in woord en beeld is te vinden in Broadcast Magazine 334. Nog steeds geen abonnee? Klik hier en maak gebruik van onze speciale actie!

Bron: Broadcast Magazine

Bericht delen