dinsdag 16 januari 2018

Augustus is maand van de themazenders

Onder het motto ‘Kijk eens wat anders’ is gedurende de maand augustus een twaalftal Nederlandse themazenders gratis te zien bij kabelexploitanten Ziggo, UPC, Caiway en Delta Digitale TV. De actie is een initiatief van ThemaNed, de nieuwe branchevereniging waarin de themazenders zich onlangs hebben verenigd.

Het doel is om het traditionele kijkpatroon te doorbreken en het publiek kennis te laten maken met de grote verscheidenheid aan programma’s die Nederlandse themazenders bieden.

Vier zenders van ThemaNed zijn in augustus beurtelings zender van de maand bij Ziggo en UPC. Het spits wordt afgebeten door OUTtv, gevolgd door DJAZZ.tv, Lite TV en Pebble TV. Bij Caiway is Horse & Country TV de laatste week te zien als zender van de maand in plaats van Pebble TV. Bij Ziggo, Caiway en Delta Digitale TV worden alle twaalf zenders van ThemaNed in augustus gratis doorgegeven aan alle (digitale) abonnees. De zenders geven de hele maand augustus bovendien prijzen weg. Dat gebeurt door middel van prijsvragen die worden vermeld op de website van Ziggo en de nieuwe website en de Facebookpagina van ThemaNed.

De campagnes van ThemaNed en de kabelexploitanten worden ondersteund met commercials op radio en televisie en advertenties in televisiegids Totaal TV. Doel is de kijker te verleiden om letterlijk eens wat verder te zappen en zo de diversiteit aan programmering binnen de themazenders te ontdekken. De landelijke actie in augustus vormt het startpunt voor de jaarlijkse terugkerende campagne ‘Kijk eens wat anders’.

ThemaNed kent op dit moment de volgende leden: 100%NL TV, 192TV, brava, DJAZZ.tv, GoedTV, Horse & Country TV, Lite TV, NostalgieNet, OUTtv, Pebble TV, SchlagerTV en TV Oranje. Het merendeel van deze zenders is de laatste vijf jaar ontstaan en wordt nu doorgegeven door alle bekende televisieaanbieders.

Het programma-aanbod van de zenders is sterk gericht op Nederland en altijd gekoppeld aan een bepaald thema. De themazenders hebben de afgelopen jaren een trouwe groep kijkers opgebouwd. Het streven van ThemaNed is om door samenwerking dit bereik verder te vergroten en om alle gezamenlijke belangen van de themazenders te behartigen.

Bron: ThemaNed

Bericht delen