Article header image

100.000ste abonnee voor MAX Magazine

MAX Magazine, de wekelijkse programmagids van Omroep MAX, heeft vandaag de 100.000ste abonnee verwelkomd. Dat blijkt uit cijfers van abonnementenbeheerder Mediacompetence uit Amsterdam.

“Eerder dan verwacht,” meldt een verraste Jan Slagter, directeur van Omroep MAX: “We waren uitgegaan van februari volgend jaar. Ik vind dit echt een fantastisch resultaat.”

MAX Magazine maakt al sinds de start in maart 2013 een onstuimige groei door, waar de programmagidsen van de andere omroepen al jarenlang een dalende lijn laten zien. Met ruim 100.000 abonnees en een wekelijkse losse verkoop van 32.500 exemplaren, staat MAX Magazine inmiddels in de top 5 van de omroepgidsen in Nederland. Ook de losse verkoop van MAX Magazine is in 2017 met 10 procent gestegen, zo blijkt uit cijfers van distributeur Betapress. Het wekelijks bereik van MAX Magazine is 500.000, terwijl de zes hoge oplage-edities die ook naar de MAX-leden gaan in een oplage van 380.000, een bereik van 1.000.000 hebben.

Hoofdredacteur/uitgever Peter Contant verwacht het succes van MAX Magazine ook in 2018 verder te kunnen uitbouwen. “Ik denk dat we met onze combinatie van lifestyle magazine en programmagids echt een ander soort magazine hebben dan de andere omroepen. Natuurlijk profiteren we ook van het succes van de omroep. Jan Slagter heeft van MAX een merk gemaakt met veelbekeken programma’s, drukbezochte ledendagen en een positieve uitstraling die veel mensen aanspreekt. Die beleving lees je terug in het blad.”

Bron: Omroep MAX

Bericht delen