Article header image

Radio 538 en Sky Radio aan kop deze zomer

Radio 538 realiseert een zomerrecord met een marktaandeel van 12,5% in de doelgroep 10 +. Dit is de hoogste meting sinds 12 jaar, blijkt uit door NLO/GfK gepubliceerde luistercijfers. Het marktaandeel van Sky Radio in de doelgroep 10+ is gestegen naar 9,9%. Dit was in de meetperiode juni-juli15 nog 9,3%. Hiermee behaalt Sky Radio de tweede positie. 

 

Dave Minneboo, programma directeur Radio 538: “We hebben de luisteraar deze zomer goed bij ons weten te houden. Bovendien kijken we uit naar de luistercijfers van de nazomer. Evers Staat Op en De Coen en Sander Show zijn terug op de vertrouwde tijdstippen in de ochtend en middag. We spelen vanaf deze week Win met de Zin en we bereiden ons voor op 538Live XXL op 17 september, het grootste live radio event van het jaar, met optredens van onder andere Shawn Mendes, Kensington en Clean Bandit.”

Sky groeit door naar 10,5% marktaandeel. Sinds drie jaar is het format verjongd en het resultaat hiervan is duidelijk terug te zien in zowel de vrouwelijke als de mannelijke doelgroepen. Het marktaandeel in 20-34 jaar groeit sinds de zomer van 2013 met 27%, van 8,3% naar 10,5%.

Uunco Cerfontaine, station director Sky Radio: “In juni en juli stond Sky Radio in het teken van de zonnigste zomerhits. Eind juni zonden we de 500 favoriete zomerse nummers van onze luisteraars uit tijdens de We Like The Summer Top 500. Tijdens de tropische temperaturen in juli werd de programmering direct aangepast naar de beste zomermuziek. Onze luisteraars vierden de zomer met Sky Radio en dat is duidelijk terug te zien in de luistercijfers.”

Bron: Radio 538/Sky Radio/Broadcast Magazine

Bericht delen