dinsdag 16 januari 2018

RAB start campagne ter promotie van radio

Vanaf maandag zenden de stations die zijn aangesloten bij het Radio Advies Bureau radiocommercials uit ter promotie van het eigen reclamemedium. Het nieuwe centrale thema van RAB is ‘meer met radio’. De campagne ‘Is uw bedrijf wel voorbereid op het succes van radioreclame?’ is het eerste onderdeel hiervan.

Er zijn meerdere radiocommercials ontwikkeld, gebaseerd op het concept dat het goed mis kan gaan als je je niet voorbereidt op het succes van radioreclame. Marketeers en ondernemers worden door een begripvolle interviewer ondervraagd hoe zij de situatie van het overdonderende effect door radioreclame hebben opgelost.

Humor voert de boventoon in de hoofdspot en de tag-on is er voor de serieuze boodschap. De radiocommercials zijn ontwikkeld door TBWANeboko in samenwerking met Soundcircus. Via rab.fm zijn alle versies te horen.

Potentiële radioadverteerders worden doorverwezen naar de website meermetradio.nl waar zij een test kunnen doen of zij wél voorbereid zijn op het succes van radioreclame. Later zijn ook banners onderdeel van de campagne.

Liedewij Hentenaar, directeur RAB: “Het is mooi dat we weer gaan uitzenden en we zijn heel blij met deze radiocampagne. Ster heeft een pre-test voor ons gedaan via AdMeasure met zeer goede resultaten in de b-to-b-doelgroep. Het effect van radioreclame moet beter beklijven bij onze doelgroepen. Daar zijn we hard mee bezig en deze campagne gaat zeker helpen.”

Het RAB (Radio Advies Bureau) is de marketingorganisatie van alle landelijke en regionale, publieke en commerciële radiostations. RAB is één van de opdrachtgevers van het Nationaal Luister Onderzoek (NLO) en biedt ondersteuning aan adverteerders, reclame- en mediabureaus om effectieve radioreclame te maken.

Bron: RAB/Broadcast Magazine

Bericht delen