Article header image

Qmusic start met pre-testen radiocommercials

Om de programmering nog beter aan te laten sluiten op de wensen van de luisteraars en de effectiviteit van commercials te vergroten, start Qmusic met het pre-testen van radiocommercials.

Reclames worden gratis getest op verschillende criteria en de resultaten worden vervolgens teruggekoppeld aan de adverteerders.

Rob Beijersbergen, sales directeur: “Bij Qmusic willen we positieve, aanstekelijke radio maken en luisteraars in een goede stemming brengen. We betrekken de luisteraars nu al bij de 48 minuten programma per uur, maar nog niet bij de 12 minuten commercials, terwijl die ook deel uitmaken van onze radiocontent. Dat gaan we met het pre-testen dus wel doen. Uiteindelijk dragen goede commercials bij aan de effectiviteit van de campagnes van de adverteerders.”

Een representatieve groep radioluisteraars (dus niet alleen mensen die specifiek naar Qmusic luisteren) beoordeelt de commercials in de pre-tests op belangrijke criteria, zoals recall, likeability, relevantie, emoties en impact op kennis, houding en gedrag. De informatie die dat oplevert, wordt gedeeld met relaties, zodat zij daarop kunnen anticiperen.

Bron: Qmusic/BM

Bericht delen