Article header image

On demand aanbod bij BNR Nieuwsradio

BNR Nieuwsradio gaat zijn nieuwsaanbod verder personaliseren en digitaliseren. Hoofdredacteur Sjors Fröhlich: “Mensen zijn gewend media te consumeren waar, wanneer en hoe zij dat willen. BNR Nieuwsradio wil de luisteraar hierin volledig tegemoet komen.”

De strategie die vanaf de eerste helft van 2017 wordt uitgerold bestaat uit vier pijlers:

1. BNR Nieuwsradio is daar waar de luisteraar is: de programmering is straks niet alleen te beluisteren op de radiozender, op BNR.nl en in de BNR-app, maar wordt ook volledig geïntegreerd in digitale kanalen als Spotify, Apple Music, Stitcher en andere podcast-platformen.

2. BNR Nieuwsradio geeft de luisteraar controle: de website en de app worden begin 2017 uitgebreid met ‘Mijn BNR’. Luisteraars kunnen zich daar registreren voor programma’s, personen en fragmenten. Vervolgens ontvangen zij een nieuws- en kennisaanbod op basis van persoonlijke interesses.

3. BNR Nieuwsradio ontwikkelt aanvullende digitale programmering: de bestaande lineaire programmering wordt in 2017 uitgebreid met een digitale programmering bestaande uit podcasts over alle belangrijke BNR-domeinen, waaronder technologie, ondernemen en economie.

4. BNR Nieuwsradio ontwikkelt BNR Expert Podcast Netwerk: dit netwerk voor de beste Nederlandse business podcasts helpt luisteraars bij het vinden van nieuws en kennis waar zij professioneel en recreatief wijzer van worden. Het werven en selecteren van podcastmakers met een bepaalde expertise begint binnenkort.

Met deze ontwikkelingen verwacht BNR Nieuwsradio te voldoen aan de on demand nieuws- en kennisbehoefte van zijn luisteraars.

Bron: BNR/Broadcast Magazine

Bericht delen