dinsdag 16 januari 2018

NPO tekent contract met Ericsson voor zes jaar

De NPO heeft zijn contract voor radiodiensten met Ericsson met zes jaar verlengd. Het contract heeft betrekking op de dienstverlening voor de zes publieke radiostations.

Vanaf 2015 coördineert en beheert Ericsson het uitzendproces voor de zes radiozenders, waarbij de focus ligt op het garanderen van kwaliteit, continuïteit, efficiency en innovatie.

Ericsson wordt onder meer verantwoordelijk voor de uitvoering en het beheer van de Centrale Playout Radio (CPR). De diensten bestaan verder uit ondersteuning en coördinatie voor het productiepersoneel evenals ondersteuning, beheer en onderhoud van de diverse technische systemen. Daarnaast zal Ericsson expertise bieden op het gebied van projectmanagement, supply chain management en systeemintegratie. Per jaar zal Ericsson naar schatting zo’n 50.000 uren aan de NPO leveren.

Ericsson draagt zorg voor alle diensten die het mogelijk maken om zowel opgenomen als live radioprogramma´s van de NPO-zenders Radio 1, Radio 2, 3FM, Radio 4, Radio 5 en Radio 6 uit te zenden en te distribueren. De radioprogramma´s worden geproduceerd in de radiostudio´s van de NPO in Hilversum, ondersteund door Ericsson-medewerkers.

“Ericsson is een betrouwbare partner van de NPO. Haar broadcast- en mediadiensten bieden de combinatie van schaalgrootte en de vaardigheden die wij nodig hebben”, aldus Cees de Bruin, Director Distribution, Technology & Broadcast bij NPO. “Onze luisteraars zijn het belangrijkste voor ons en Ericsson levert de technische expertise die ons in staat stelt ons te concentreren op het produceren van geweldige content.”

Thorsten Sauer, Head of Broadcast en Media Services bij Ericsson, is verheugd over de verlenging: “NPO is een gerespecteerde organisatie met een lange geschiedenis en we zijn vereerd dat zij hebben besloten om hun samenwerking met ons voort te zetten. Samen zullen we ervoor zorgen dat luisteraars van de NPO kunnen blijven genieten van radioprogramma’s met een constante hoge kwaliteit.”

Bron: Ericsson/Broadcast Magazine

Bericht delen