Nieuwe stap in digital advertising bij Qmusic
Dinsdag 09 maart 2021

Nieuwe stap in digital advertising bij Qmusic

Om adverteren op digitale kanalen breder in te zetten en samen op te trekken met moederbedrijf DPG Media, is Qmusic overgestapt naar het Triton platform.

Rob Beijersbergen, Verkoopdirecteur Qmusic, laat weten: “De overstap naar Triton is de volgende stap in de ontwikkeling op digitale audio. Naast het digitale radio-aanbod gaan we in de loop van het tweede kwartaal ook podcast-kanalen aan de markt aanbieden. Bovendien hebben we nu voor heel DPG Media hetzelfde systeem. Dit heeft veel voordelen voor onze adverteerders.”

Een belangrijk voordeel is dat Triton meer volgens de marktstandaard is dan voorganger Adswizz. Initieel start Qmusic met de digitale zenders waar men een zogenoemde preroll of midroll kan inkopen. Tevens kan de adverteerder op korte termijn naast Qmusic en de diverse themakanalen dus ook inkopen op alle andere audio-kanalen van DPG Media. De volgende stap is een koppeling te maken met het datamanagement platform van Qmusic met dat van DPG Media.

Qmusic was in 2018 één van de pioniers in Nederland die startte met ‘programmatic buying’. Programmatic buying is een manier van advertenties uitserveren op digitale kanalen aan een specifieke doelgroep. Het is mogelijk reclamezendtijd in te kopen gericht op de online luisteraar van Qmusic. Iedereen die via een computer, tablet of mobiel naar een Qmusic programma luistert, kan individueel worden bereikt.

Bron: Qmusic/BM

Bericht delen