Article header image

Nieuw logo voor NPO 3FM

De publieke radiozender NPO 3FM lanceert een nieuw logo. De zender speelt daarmee in op de talloze vernieuwingen in de programmering. NPO 3FM heeft momenteel een marktaandeel van 5,0 procent. Niet eerder deze eeuw was dat aandeel zo laag. De zender behaalde in mei-juni 2015 nog een marktaandeel van 9,2 procent.

Bekende presentatoren zoals Coen Swijnenberg, Sander Lantinga, Gerard Ekdom en Rob Stenders hebben de zender verlaten. Nieuw talent moet hun uren opvullen. Giel Beelen werd in de ochtend vervangen door Domien Verschuuren.

Jurre Bosman, sinds november 2016 directeur radio bij de NPO, zei in het AD het volgende over de situatie bij NPO 3FM: “We hebben er eind vorig jaar bewust voor gekozen een compleet nieuw NPO 3FM neer te zetten: met een nieuwe sound, een grotendeels vernieuwde programmering en gericht op een jonge doelgroep. Daar hoort bij dat een deel van de luisteraars zich even niet meer thuis voelt bij de zender. Dat zie je nu terug in de cijfers, die zijn niet goed. Maar we hebben dat ingecalculeerd. Voor het team van NPO 3FM is dit een zware tijd, maar tegelijkertijd maakt dat ook een enorme drive en ambitie los bij de makers: we gaan bewijzen dat 3FM weer het belangrijkste podium (radio en online) is voor nieuwe en bredere muziek – waaronder urban en dance – en nieuw talent. Waar met liefde voor muziek radio wordt gemaakt. De vernieuwing van 3FM is onderdeel van de ontwikkeling van ons gehele zenderpakket.”

Zendermanager Basyl de Groot: “NPO 3FM is meer dan een radiostation alleen: als volwaardig jongerenmerk zijn we aanwezig op alle platforms. Op radio, op tv, op YouTube, Spotify, Facebook, Instagram, Snapchat. Op festivals en bij concerten. Op alle plekken waar jongeren te vinden zijn die gek zijn van muziek, kom je ons tegen. En intussen zijn we 24/7 online met het 3FM liveblog, bouwen we aan de beste verzameling playlists op Spotify, creëren we nieuwe formats op YouTube en Instagram en zenden we live uit vanaf een stembureau op Utrecht CS, waar nog nooit zoveel jongeren naartoe zijn gekomen om hun stem uit te brengen voor de Tweede Kamerverkiezingen.”

Bron: BM

Bericht delen