Netto omzet radioreclame stijgt 6 procent in tweede kwartaal
Dinsdag 16 juli 2019

Netto omzet radioreclame stijgt 6 procent in tweede kwartaal

In het tweede kwartaal van 2019 is de radioreclamemarkt wederom fors gegroeid. De netto omzet is met 3,14 miljoen euro (+6 procent) toegenomen ten opzichte van een jaar eerder. De totale bestedingen komen uit op 54,7 miljoen euro. Het RAB (Radio Advies Bureau) publiceerde dinsdag de netto radioreclame-omzet van het tweede kwartaal.

De spotreclameomzet stijgt met ruim twee miljoen naar 50,7 miljoen euro. Adverteerders investeren maar liefst 45 procent meer in branded content campagnes. De non-spotbestedingen zijn in het tweede kwartaal 3,6 miljoen euro, een toename van 1,1 miljoen euro ten opzichte van 2018.

Liedewij Hentenaar (directeur RAB): “Na het mooie eerste kwartaal met een stijging van ruim 8 procent, zien we nu 6 procent groei. Dat zijn fantastische resultaten en tonen dat adverteerders de kracht van radio (h)erkennen. Radio is het grootste overdag medium in tijd en aandacht van de luisteraars. Het speelt zich af in het hier en nu, deze actualiteit schetst een krachtig kader om je doelgroep op het juiste moment en met het juiste gevoel te bereiken.”

Bron: RAB/BM

Bericht delen