Investeringen audioreclame op recordhoogte
dinsdag 1 februari 2022

Investeringen audioreclame op recordhoogte

De audioreclamebestedingen in 2021 bedragen 209,5 miljoen euro, een stijging van 23,4% ten opzichte van 2020. De audioreclamemarkt is de pandemiegevolgen van 2020 volledig te boven, de bestedingen zijn zelfs hoger dan het voorgaande recordjaar 2019. Adverteerders investeren meer in alle audiovormen: spot, branded content en digitale audio.

Audify publiceerde vandaag de netto radioreclame-omzet van 2021. Vooral digitale audioreclame groeit hard, maar liefst meer dan een verdubbeling, van 3,3 naar 7,8 miljoen euro. De broadcast radioreclame stijgt met 21% en komt uit op 188,6 miljoen euro (156 in 2020). Met 13 miljoen euro is de non-spotreclame 25% hoger dan in 2020 en op hetzelfde niveau als voor de coronacrisis.

Op maandag 7 maart publiceert Audify het Audiojaarrapport 2021 met alle inzichten in de radio-investeringen, luistercijfers en ontwikkelingen van de audiomarkt. Stichting Audify (voorheen Radio Advies Bureau) is de marketingorganisatie die zich inzet voor meer en beter geluid in commerciële communicatie. Audify vertegenwoordigt alle toonaangevende audiomakers en haar verkoophuizen. Tevens is Audify één van de opdrachtgevers van het Nationaal Luister Onderzoek.

Bron: Audify/BM

Bericht delen