Financiële tegenvaller voor NPO door dalende luistercijfers NPO 3FM
De tegenvallende luistercijfers van radiozender NPO 3FM hebben de NPO ongeveer vijftien miljoen euro gekost. Er zijn door de afname in luisteraars binnen inkomsten via reclames binnengekomen. Dat heeft Frank Volmer van de STER aan het AD bevestigd.
NPO Radio 2 groeide op zijn beurt door, maar kon alleen qua luistercijfers het verlies van 3FM compenseren geeft Volmer aan bij AD. Hij voegt toe: “Maar NPO 3FM is gericht op de jonge doelgroep en die spotjes kunnen we tegen een hogere prijs verzilveren. Gelukkig zien we hoe de radiozender FunX wél steeds meer jongeren bereikt.”
Dat het minder gaat met NPO 3FM is al langer bekend. In de laatste meting van het Nationaal Luister Onderzoek (NLO) scoorde de zender slechts 2,7 procent marktaandeel. Twee jaar geleden lag dat nog bijna vier procent hoger.
Bron: BM/AD