Dag van de Audio op Adformatie.nl
woensdag 7 september 2022

Dag van de Audio op Adformatie.nl

Op donderdag 8 september organiseren Adformatie, Amp.Amsterdam en Voicebooking.com voor de tweede keer op rij de Dag van de Audio. Het programma dat draait om alle audiotrends wordt acht uur lang uitgezonden vanuit Capital C in Amsterdam. Audify, Talpa Network, Listn, Airborne, ANP en Stage Content hebben zich dit jaar aangesloten als partner.

De bekende radio-dj Marisa Heutink neemt de presentatie van de ochtendshow van 7.00 tot 10.00 uur voor haar rekening, samen met Adformatie-hoofdredacteur Susanne van Nierop. Ook Talpa’s Joris van der Pol is te horen als sidekick.

Lunchshow
Nieuw is de Engelstalige lunchshow waarin uitgebreid aandacht is voor internationale audiotrends en hoe de creatieve community in Amsterdam daar op inhaakt. Deze wordt gepresenteerd door oud-BBC News-DJ Paul Charles tussen 12.00 en 14.00 uur samen Diederik van Middelkoop van Amp.Amsterdam.

Oud-radio-dj Jente Kater (Voicebooking.com) en Adformatie-redacteur Jasper Mulder presenteren de middagshow van 15.30 – 18.30 uur. Ieder uur is dé nieuwsstem van Nederland, Hannelore Zwiterslood, te horen met het ANP- en Adformatie-nieuws. Jakob Krabbé gaat als reporter op pad.

Dit is het programma van de Dag van de Audio:

De Ochtendshow met Marisa Heutink en Susanne van Nierop

7.00 – 8.00 uur: Radio
Olav Mol over Grand Prix radio
Mouad Aijoul (FunX) over het bereiken van jongeren in de grote steden
Liedewij Hentenaar (Audify) over trends in radioland
Creative director Marcel Hartog (Joe Public Take-Away Advertising) over creatieve radioscripts
Mitch Albracht (Talpa) over de effectiviteit van radio tov TV

8.00 – 9.00 uur: Neuromarketing & Gedragsbeïnvloeding
Prof. Steven Scholte (Neurensics) over hoe audio werkt in het brein
Astrid Groenewegen (Sue Amsterdam) over het ontwerpen van gedrag
Head of science Ferdi Gokhan van Yune over hoe reclame nu echt werkt

9:00 – 10:00 uur Muziek & reclame
Joey Boeters (Fitzroy) over de liefde tussen Ben & Jerry’s & Tony’s Chocolonely
Maartje Glas (Buma Music in Motion) over Women in Media Music
Creative director Marlon van Franquemont- Koster over waarom creatieven zo vaak ook muzikant zijn.
Singer-songwriter Sofia Dragt
Creative director Joeri Jansen van Roorda over hoe je zelfs de overheid kan koppelen aan upcoming artiesten

The Lunch Show with Paul Charles and Diederik van Middelkoop

12.00 – 14.00 uur: International trends & tech
Director marketing music Andy Lykens of Netflix about the sound of Netflix hit series
Christiana Courtright (AKQA) about what Tiktokker’s want to hear
ECD Rik Chant of We Are Pi about the sound of Desperados
Writer & TV-producer Gail Renard about popular culture and her adventures with Yoko Ono & John Lennon
Chloe Cappelier and Sohel Aziz of Accenture Song about the role of sound in experience design

Jasper en Jente in de middag met Jasper Mulder en Jente Kater (& Joris van der Pol)

15.30 – 16.30 uur: Sonic branding
Big Orange over de snelle opkomst van sonic branding agencies
Nikita Lensink van JustEat TakeAway over samenwerken met supersterren en de herkenbare sound.
Thomas Zwart van Capital C over het geluid van een gebouw

16.30 – 17.30 uur: Podcast-uurtje
Jeroen de Bakker over hoe je als merk een goede podcaststrategie neerzet
Ruth van der Vlugt over podcasts voor thought leaders
Country manager Florentine Vos van Podimo
Sandor Jansen van FD Mediagroep over het bouwen van het b-2-b-podcastplatform Listn

17.30 – 18.30 uur: De toekomst van audio
Jort Koopman van Talpa Network over gepersonaliseerde audio op basis van text to speech
Britt Messing is oprichter van ForYou Agency en praat je bij over alle laatste TikTok -trends
Zendermanager Menno de Boer van 3FM over trends in radioland en de nieuwe programmering van 3FM. Worden stemmen overbodig? CEO Barnier Geerling van Daisy.ai geeft een doorkijkje naar de toekomst

De Dag van de Audio is donderdag 8 september live te volgen op Adformatie.nl.

Bron: Adformatie/BM

Bericht delen