XS2RADIO maakt van nieuwssites radiostations
donderdag 13 februari 2020

XS2RADIO maakt van nieuwssites radiostations

De Hilversumse tech-startup XS2RADIO lanceert vandaag, op World Radio Day, een platform waarmee nieuws-uitgevers hun eigen radiostation kunnen starten. XS2RADIO wil met hun technologie het huidige radiolandschap gaan opschudden.

Met het XS2RADIO-platform hebben uitgevers de mogelijkheid om met hun bestaande content een radiostation op te zetten om hun doelgroep op andere momenten te kunnen bereiken.XS2RADIO biedt een end-to-end-platform voor uitgevers met de mogelijkheid om tegen zeer lage kosten een nieuw mediakanaal op te starten, via hun eigen sitetraffic bereik te genereren en nieuwe verdienmodellen op te zetten.

XS2RADIO heeft een geavanceerd platform ontwikkeld waar RSS-newsfeeds worden omgezet in radiostations, door samenvoeging van hoogwaardige en menselijke text2speech, audio design in radiostijl en de optie om andere audiocontent, zoals jingles, muziek, podcasts en radiocommercials (middels een ad-exchange) toe te voegen. Het platform combineert high end radiotechnologieën, kunstmatige intelligentie en machine learning en wordt nog volop doorontwikkeld.

Gebruikersgegevens worden veilig opgeslagen in het XS2RADIO-platform. Met deze gebruiksgegevens kan XS2RADIO in de toekomst relevantie bieden, waaronder gepersonaliseerd nieuws, weersvoorspellingen, aandelenkoersinformatie, verkeersinformatie en commercials, die volledig worden getarget op besproken onderwerp of het gebruik en interesse van de luisteraars. De XS2RADIO-tool is beschikbaar in meer dan 30 talen en kan daarom wereldwijd worden gebruikt.

XS2RADIO is opgericht door media- en marketing-ondernemers Richard Otto en Sebastian Plasschaert. Radio-icoon Erik de Zwart is ook bij dit nieuwe project betrokken. Richard Otto: “Met XS2RADIO willen we de vastgeroeste radiowereld openbreken. Het Nederlandse radiolandschap telt momenteel slechts enkele nieuwszenders. Onze technologie maakt het voor nieuwssites mogelijk om nu ook de radioluisteraars op andere momenten te bereiken, zoals in de auto of op de fiets. Uitgevers kunnen hun eigen sitetraffic inzetten om hun doelgroep te bereiken, maar uiteraard biedt het ook de mogelijkheid om nieuwe doelgroepen te bereiken.”

Bron: Spreekbuis/BM

Bericht delen